Hej! Du har kommit till Dealtown, sidan där vi
samlar alla nätets bästa deals för din stad.
Prenumerera här för att inte missa någon!

NYHETER

Deals: 5 tips på hur ditt företag blir framgångsrikt på deals


Postat 6 , 2012

Vi har alla hört talas om fantastiska historier om företag som har sålt tusentals deals och fyllt sina kundregister med hugade kunder - men också om de gånger det har gått precis tvärtom och företagare har fått in fel kunder som bara är ute efter ett billigt pris.

Dagliga deals är ett enkelt koncept, det har inga start-up-kostnader och det kan ge enormt genomslag. Men för att det ska bli så bra som möjligt finns det en hel del viktiga parametrar att tänka extra noga på. En undersökning bland företagare som har lagt ut en deal visar att mindre än hälften (48,1%) av skulle köra ett till, medan nästan 20% uppgav att de aldrig kommer att göra det igen. Resultaten må avskräcka, men med rätt taktik kan du också bli en framgångsrik dealsföretagare.

Här är våra fem tips för att du ska bli en vinnare på dealsmarknaden:

1. Ditt företag är en tjänst, snarare än en produkt

En tom frisörstol ger inga intäkter, och det finns nästan ingen rörlig kostnad. Produkter har alltid ett inköpspris och därför är det svårt att ge stora rabatter som ofta är en förutsättning hos de stora dealsajterna. De som gör det framgångsrikt med produkter är ofta iPhone-skal och annat som man kan köpa in i stora volymer.

2. Du måste klara efterfrågan

Se till att du har tillräckligt med anställda, produkter, utrymme och även telefoner för att klara den eventuella enorma anstormningen. Det sämsta som kan hända är hundratals nya kunder som aldrig kommer att återvända pga dålig service eftersom du blir överbelastad.

3. Du är i en bransch med återkommande köp

Det finns en anledning så många dagliga deals är inom branscher med återkommande besök såsom restaurang eller skönhetssalonger. Då kan du se din deal som ett sätt att bygga ett kundregister och eventuella intäkter finns i framtiden.

4. Skräm inte iväg dina fullt betalande kunder

Det värsta som kan hända är att dina lojala stamkunder skräms bort så du måste tänka över hur du möter dina befintliga kunder under tiden som du har erbjudandet. Kankse är din deal på något so dina vanliga kunder inte kan köpa, eller så erbjuder du dina kunder en viss rabatt eller extra service under tiden.

5. Strukturera ditt erbjudande för maximal lojalitet

Om det är en tjänst du erbjuder, sälj det i paket om tre tillfällen så att kunden hinner vänja sig och bygga en relation med ditt företag. Perfekt om det handlar om hemstädning eller kanske skönhet.